برخلاف آنچه تابه امروز آموخته ایم، هرکسی می تواند خلاقباشد.خلاقیت فقط ویژۀ موسیقی دانان، هنرمندان و نویسندگان نیست. خلاقیت درون تمام شغل ها و اساس های زندگی حیات دارد و صرفا تو آثار هنری یافت نمی شود. وقتی بوسیله این اعتقاد برسیم که ما هم می توانیم فردی خلاق باشیم و از خلاقیت خویشتن برای صعود و کشف کردن رویه های بدیع استفاده کنیم، نگرش متفاوتی پیدا می کنیم، از تکرار کارهای پایا دست برمی داریم و سعی می کنیم راه های تازه ای را امتحان کنیم. البته تو این مسیر نباید از اشتباه و شکست بترسیم، بمنظور بدون خبط و شکست نمی توانیم بوسیله موفقیت و صعود برسیم. تو ادامه ابتدا نمونه هایی از افراد خلاقی را بیان می کنیم که تغییر های بزرگی در گیتی ایجاد کرده اند، سپس ۳ مورد از تأثیرات روزی گیری از خلاقیت پنهان خفیه مان را به خشکی امدن زندگی فردی تجسس می کنیم.

حتما بخوانید:۷ اصلی که برای خلاق بودن باید بدانیدافزایش خلاقیت؛ حتی اگر فکر می کنید ذاتا خلاق نیستید، این نکات را بخوانید۷ سفارش بخاطر داشتن ذهن خلاق

منظور از خلاقیت، ویژگی های خلاقانه ای مانند پندار کردن به شکلی مبتکرانه و متفاوت، یافتن اسلوب حل های جدید برای مشکلات قدیمی و اختلاط کردن دو ایده بخاطر رسیدن به ایده ای متاخر است. بخاطر نمونه، زمانی که هنری فورد (مؤسس شرکت خودروسازی فورد) اتومبیل را ساخت، مردم فقط به این تفکر می کردند که اسب های سریع تری داشته باشند!

یا ایلان ماسک (Elon Musk) را در رویت بگیرید. او بخاطر حل کردن دشوار ازدحام خیابان ها در شهرها نحو حلی کاربردی یافت؛ راه محلول او هایپرلوپ (Hyperloop) بود. هایپرلوپ شکل جدیدی از حمل ونقل نوک تیز زمینی است که مسافران را با سرعتی زیاد از ۱۱۲۵ کیلومتر به خشکی امدن شایسته کردن جابه جا می کند. هایپرلوپ سیستمی از تونل های زیرزمینی است که شهرهای اساسی مرکزی را بوسیله یکدیگر متصل می نرم. در این سیستم برای جابه جایی مسافران، سواری ها، و بار از کپسول های مبرا و بسیار سریعی استفاده می شود که درون تونل های زیرزمینی قرار دارند. ماسک در نظر دارد که بخاطر محموله ونقل موتور ها به تونل، از آسانسورهایی مصرف کند که سواری ها را به زیر زمین می برند.



شهید آخر، مثالی است از شرکت Saltwater Brewery درون خانه دادن فلوریدای امریکا. این شرکت کمیسیون هایی شش تایی را بخاطر بسته بندی قوطی های خود خلق کرده است که جانواران دریایی می توانند آنها را بخورند. در حالی که باشگاه های ریه تایی معمول که تو نهایت از دریاها و اقیانوس ها سر درمی آورند، موجودات بحری را می کشند، این محفل ها غذای موجودات دریایی را تأمین می کنند. برای ساخت این محفل ها از محصولات جانبی تولید آب جو استعمال شده است و دارای جو یا گندم هستند. البته این حلقه ها فقط برای ماهی ها شایان نوشانیدن نیستند و انسان ها نیز می توانند آنها را بخورند! تأثیر خلاقیت کنار زندگی فردی

بعد از مرور چند نمونه از ایده های خلاقانه، تأثیر خلاقیت پهلو عمر ویژگی را بررسی می کنیم: ۱. خلاقیت علت می شود چشم انداز بهتری داشته باشیم



افرادی که مجاهدت می کنند در زندگی روزمرهٔ خود خلاق باشند (مثلا مسیرهای جدیدی را به محل کارشان می یابند، در آشپزی خلاقیت بوسیله نفقه می دهند یا جدول حل می کنند) ویژگی های شخصیتی مشترکی با افراد خلاقی مشابه هنرمندان، طراحان و موسیقی دانان دارند. این فردی های مشترک عبارت اند از: کنجکاوی انگیزه (Drive) فکر و ذهنیت باز استقامت و پشتکار مثبت اندیشی

بعضی از مطالعات نیز نشان داده است افرادی که همواره به دنبال یافتن روش های خلاقانه هستند، کمینه درمورد دیگران قضاوت می کنند و انعطاف پذیری بیشتری دارند. بنابراین تعجبی ندارد که میان خلاقیت و افزایشسلامت قضیه رابطهٔ جلوه گر و واضحی وجود دارد (که می تواند بوسیله دلیل احاطه های برتر متفکران خلاق داخل حل جریان باشد).

امیدوارم که این دلایل کافی باشد و متقاعد شده باشید که کاوش در نیمهٔ خلاق خود می تواند چشم اندازتان در عمر را بهتر نرم. ولی بهترین طرز رسیدن به خلاقیت چیست؟افزایش اعتما بوسیله وقت.

وقتی اعتمادبه ثانیه بالایی داریم، از امتحان کردن چیزهای جدید و بیرون شدن از کنج صبر خواه فضا حمایت خود ترسی نخواهیم داشت. کنج صبر خواه comfort zone حالتی رفتاری است که در آن، عملکرد فرد خنثی است و سعی می درنگ با حاضر بودن فعالیت و دوری از ریسک پذیری زیاد، شرایط مدلل خود را حفظ کند.

امتحان کردن چیزهای متاخر و بیرون شدن از کنج راحتی، هر دو انگیزه می شوند که غول خلاقیت درونی ما از چراغ جادو خارج بیاید و قدرت جادویی اش را به ما نشان دهد!

ولی چطور می توانید اعتمادبه نفس خود را بالا ببرید؟ با رویارویی مداوم با چالش ها و غلبه بر آنها. ۲. خلاقیت سبب تکثیر فرصت ها می شود



معمولا افراد خلاق فرصت های بیشتری را درون زندگی خود می یابند. چون آنها آموخته اند که چطور با موانع و مشکلات از زاویهٔ دیگری برخورد کنند و آنها را بوسیله فرصت تبدیل کنند. آنها بیشتر از دیگران فرصت ها را می بینند، مربوط به ذهن بازتری دارند. اما کسانی که از خلاقیت خویشتن استفاده نمی کنند ممکن است این فرصت های پنهان را از مشت بدهند.

بخاطر نمونه انفراد که مدیر ارشد یک شرکت بیمه بود، اشتغال خویشتن را از دست عدالت. او بیش از ۱۰ سال درون آن شریک کار کرده بود و هرچند شغلش چندان جذابیتی برایش نداشت ولی با درآمد آن هزینه های زندگی اش را تأمین می کرد.

وقتی به او گفتند کارش را از دست داده است، فاتحه شوکه شد و بوسیله شدت ناراحت شد. اما او فردی انعطاف پذیر و خلاق است و پس از چند روز پروگرام ای ریخت تا علاوه پهلو پیدا کردن شغلی جدید، تبدیل مثبتی در زندگی حرفه ای خویشتن ایجاد کند. او با کاربرد از تسلط های مدیریتی و علم عمیقی که درمورد امورمالی و بیمه داشت، به نشانی وکیل کسب وکار شروع به حکم کرد.

با وجود اینکه او تازه در این فرمان مشغول شده است، چندین مشتری فاش کرده است و به دیدن می رسد که شغل جدیدش، شغلی مسرور و چیره خواهد بود.

اگر حساسیت می کنید زندگی یکنواخت و خسته کننده ای دارید، برای مختار کردن خود از این زندگی ملالت بار بعضی از موارد زیر (یا همهٔ آنها) را امتحان کنید: حرکت کنید: محرر و بی حرکتی یعنی محبوس ماندن. ولی حرکت کردن، آزاد شدن از بندهاست! به تعاقب چیزهای مثبت باشید: وقتی به دنبال چیزهای مثبت باشید، در را بوسیله روی فرصت ها باز می کنید. از چیزهای کوچک فاتحه کنید: وما نباید جهش بزرگی داشته باشید. با ایجاد تغییرات کوچک همچنین می توان روند روبه جلوی ایستادگی را ساختن کرد که توقف ناپذیر است. ۳. خلاقیت سبب می شود آزاد باشیم و بتوانیم همگی چیز را بوسیله هم بریزیم

من شکست نخوردم. فقط ۱۰ هزار راهی را یافتم که بوسیله مولود نرسیدند. – توماس ادیسون پول اعانه گذاری در Facebook ابونمان گذاری در Twitter

این سخن توماس ادیسون به شکل هوشمندانه ای علامت می دهد که خلاقیت، بوسیله معنای تجربه کردن و آزمودن است و تجربه کردن و آزمودن نیز معمولا با اشتباه کردن همراه است!

اگر تابه حال نقشه کش گرافیکی را تو حال امر کردن تماشا کرده باشید، حتما متوجه شده اید که آنها دائما چیزها را تغییر می دهند تا زمانی که به تصویر و حسی که می خواهند برسند. بیشتر افراد خلاق هم بوسیله همین شکل کار می کنند. آنها به تجربه کردن چیزهای جدید و متفاوت دنباله می دهند تا زمانی که به مولود ای که می خواهند برسند و بگویند: آها، خودشه».

شما چطور؟ آیا از امتحان کردن چیزهای جدید می ترسید؟ سراسیمه از دست دادن اعتبارتان هستید؟ چنانچه چنین است، خلاقیت درونی خود را سرکوب کرده اید. برای رها کردن آن باید هشیاری را کنار بگذارید و از موانع مجرد ساختهٔ خودتان گذر کنید. وقتی بیاموزید که افکار و ایده هایی داشته باشید که از تفکرات و معیارهای استحقاق فعلی تان افسون شده هستند، راز داشتن زندگی خلاق را خواهید آموخت.

همهٔ ما خلاق هستیم و با انجام پیشنهادهای گفته شده درون بالا برای قدیم می توانیم از این نیروی پنهان خود بهره مند شویم. با یکروز گرفتن از خلاقیت درونی خود، عمر ما تو مسیر بدیع ای فراغت می گیرد، مسیری که بوسیله شادی، خرسند و موفقیت می رسد. در دنباله بخوانید: ۱۰ درس زندگی که برای موفقیت به آن نیاز دارید

مجموعه صوتی یادگیری، هوش و استحکام حافظهمجموعه بهترین مقالات چطور» بخاطر داشتن ذهن ای قدرتمند و استواری ادراک و غلبه تدریس

مشاهده محصول

برنامه مایکروسافت برای پیوند مردم مناطق فقیرنشین جهان به اینترنت

کاشت خاطرات تقلبی در مغز پرندگان انگیزه تغییر لحن آوازشان شد

سیر بوسیله عراق برای اربعین با خودرو شخصی چقدر هزینه دارد؟

های ,خلاقیت ,بوسیله ,ها ,خلاق ,زندگی ,از خلاقیت ,است و ,می کنند ,را بوسیله ,را به

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

My Dystopia خدمات پولی احمدی بانک اطلاعاتی کارخانجات نیمه ی دوم زندگی فروشگاه اینترنتی مسبی Little Library دلنوشته مسجدیون BTS_ARMY زندگی نامه امام علی(ع)