به گزارش ایسنا، برخی از زائران اربعین حسینی برای شریک در این سنت و رفتن به عراق از خودروهای شخصی خود استفاده می کنند و بخاطر این کار اسباب نقلیه گیرایی را کاپوتاژ می کنند. کاپوتاژ سرویسی یکساله است که خودروهای انحصاری با تغییر پلاک شان به پلاک بین المللی و شهود دیگر مدارک لازم که هر کدام هزینه های خودش را دارد، می توانند از مرزهایی که این درخت سرو را کنترل می کنند، عبور کنند.

مهران قربانی در گفت وگو با ایسنا در این باره تقریر کرد: آن دسته از زائرانی که خودرهای خویشتن را کاپوتاژ کرده اند و می خواهند بخاطر سیر به کربلا از وسیله نقلیه شخصی خودشان مصرف کنند، باید در بازه زمانی اعلام شده این کار را انجام دهند، چرا که امسال در ایام پیک، خودروهای انحصاری نمی توانند از مرز عبور کنند.

وی افزود: پیاده شدن اساس تصمیم اخیر اتخاذ شده خودروهای شخصی کاپوتاژ شده تنها تا ۱۶ مهر ماه می توانند به عراق وارد شوند و بخاطر رجعت نیز از چهارم آبان ماه می توانند به کشور بازگردند چرا که تردد خودروهای شخصی از ۱۶ نرمی ماه تا ۳ آبان ماه ممنوع است.

معاون محموله ونقل دایره راهداری و حمل ونقل جاده ای نیز درباره نفقه کاپوتاژ خودرو نیز اطلاع دادن کرد: گرچه هزینه های کاپوتاژ ارتباطی بوسیله سازمان راهداری ندارد ولی برای خودروهای سواری، کاپوتاژ یکساله حدود ۱.۵ تا دو میلیون تومان خرج دارد و این هزینه ها را به گمرک می پردازند.

قربانی با بیان اینکه قیمت بنزین درون عراق لیتری ۵۰۰۰ تومان است، گفت: بخاطر خودروهای کاپوتاژ شده که می خواهند وارد قلمرو عراق شوند، نمونه سوختی که این خودروها دارند، لحاظ شده و مابه التفاوت قیمت بنزین آن با عراق را محاسبه کرده و قدری کمتر از این مابه التفاوت را از راننده دریافت می کنند که البته این وجه باید به شمار شرکت ملی نفت واریز شود.

برنامه مایکروسافت برای پیوند مردم مناطق فقیرنشین جهان به اینترنت

کاشت خاطرات تقلبی در مغز پرندگان انگیزه تغییر لحن آوازشان شد

سیر بوسیله عراق برای اربعین با خودرو شخصی چقدر هزینه دارد؟

کاپوتاژ ,خودروهای ,عراق ,شخصی ,توانند ,هزینه ,می توانند ,خودروهای شخصی ,می کنند ,هزینه های ,خودروهای انحصاری

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

روزنوشته‌های من گچ کاری-گچ بری-رابیتس کاری و..... خلاصه کتاب اندیشه اسلامی ۲ غفارزاده و عزیزی ویروس کویید 19 وبلاگ مدیریت مالی -احمد سوری دیجیتال مارکتینگ | بازاریابی دیجیتال نصب آسانسور در اصفهان | قیمت آسانسور در اصفهان | سرویس و خدمات آسانسور در اصفهان Xs محمد علییاری Blog